onsdag, augusti 23, 2006

Världen är så

stor, så stor...
De små liven hann fylla 4 veckor igår. Nuförtiden hålls de inte stilla annat än när de soverså chanserna att fånga dem på fotografi är minimala! De smattrar omkring i hela huset. Ja, just precis smattrar. Glöm allting du lärt dig om att katter tassar tyst omkring. Pyttsan heller, det låter som en liten entaktsmotor när de rusar omkring. Rädd är man ju, för plötsligt kan de befinna sig under ens fot och då finns det viss risk att ungen blir mos eller man själv faller omkull med brutna ben som följd. Det är alltså vi vuxna som smyger försiktigt omkring, inte kattungarna!
De har upptäckt huset och tycker att det är för tomma tråkiga ytor på golvnivå. Just inget att anfalla och leka med. Bägge dricker nu vatten, den ena äter "vanlig" kattmat och den andra håller sig till Junior torrkost. På lådan går de också. Först grävs en grop under stort allvar och sedan försöker de pricka rätt, men hamnar oftast bredvid gropen. När behoven är uträttade täcks gropen omsorgsfullt igen! Visst är de duktiga! Mycket syskonnojs och bitande och deras favoritmänniskor är far i huset och yngsta ättelägget. De skulle bara veta att det är jag som förser dem med kattmat!
Världen är stor och här försöker den ena få en liten överblick över läget:Men det tycks mycket kaotiskt, bäst att övergå till det lokala bladet och kolla in annonserna. Vem vet, det kanske finns något som en katt behöver:

8 kommentarer:

Anonym sa...

Oj va söta de är.. och stora.. Fy va tiden går fort.
Har du hittat hem till dem? Eller skall de kanske få stanna hos er?
Kanske ni skall starta ett katthem ;)

Anonym sa...

Kära mamma! Vilka fina kattungar! Synd att jag inte kan komma och hälsa på dem på lääääänge, fastän jag skulle vilja! men kanske jag kommer vecka 36 om far min kommer efter mej från pasila :) Kanske jag kan tvinga med honom till Ikea t.o.m. MUAHAHAHAAA!!!

Inge sa...

Nä, nä, det blir inget katthem, men far i huset tycker att åtminstone ett barn kunde slängas ut (han som är 25 år!) och då skulle ungarna få stanna. Men eftersom de båda är flickkatter tror jag inte det är tillrådigt, för sedan blir det igen två kullar med ungar och så...
Ja det kommer ju aldrig att bli ett slut på det hela liksom.
Tiden går fort, alldeles för fort. Det kan man ju se på barna och i deras garderober. De växer och blir stora så det knakar!

Emilia:
Välkommen hem på besök, men skippa Ikea om du vill ha skjuts! :-)

TuuliS sa...

Vilka bedårande söta kattungar!!! Har en 10-veckorsvalp själv, hon är också söt....

Anonym sa...

Oj vad jag blir avundsjuk... älskar katter (och andra pälsdjur) men blir tyvärr sjuk av dem. Fast jag kan inte låta bli dem, speciellt inte katter och definitivt inte kattungar. Det är så underbart att borra ner näsan i pälsen på dem. De doftar ju så gott. Kan inte direkt påstå samma sak om mina sköldpaddor...

Anonym sa...

Oj, oj vilka söta kattungar! Själv tog jag två kattungar nu i sommar och den ena är randig som din Lillus och hennes ungar. :o) Det du sa om Junior torrfoder - det går gå hemma hos oss också!

Anonym sa...

Gud va söta kattungar! :D Skulle gärna kela me dem!

heidi sa...

Oj, jag börjar nästan gråta när jag ser såna där kattungar! Jag vill också ha en sån. (Men det finns redan tillräckligt med katthår hos oss.)