tisdag, december 09, 2008

Ett riktigt problem

"Nu har du ett riktigt problem", sade far i huset då jag i lördags hade röjt av bordet, draperat det med filtar och ett rosa lakan för att kunna fukta och spänna ut mitt blåa nalleprojekt.
Javisst var det problematiskt för bordet räckte inte till!
Tror ni att far i huset bekymrade sig om det? Nej, icke. :(Jag fick alltså ta till mina små grå och fundera. Smick smack, så vek jag skapelsen dubbel och då gick det ju att spänna ut på bordet.

Ikväll har jag förvandlat UFO:n till en FO! Skönt! En julklapp, som jag ger bort i torsdag eller i måndag.
Tur att köksbordet är stort så att man riktigt kan breda ut sig när man monterar.
Trolljacka (Taikajakku) modell 52 från tidningen Novita (vinter 2005). Garn Novitas Nalle och stickor nr 3½. Stickade ett stort stycke och sedan en ärm på vardera sidan. Lätt som en plätt med resårstickning hela vägen.
Viimeistely on tylsäää, valitettavasti. Mutta tänä iltana sainkin Nalleprojektini valmis. Taikajakku Novitalehdestä (Talvi 2005 malli 52). Lankana Nalle ja puikot no 3½, joustinneuletta.

Inga kommentarer: