fredag, december 05, 2008

Lycka

Ibland kan lyckan vara en gammal handarbetstidning, åtminstone för mig. Förra veckan fick jag några gamla Suuri Käsityölehti-tidningar av min kollega, som sorterade ut och städade hemma. Att kasta nyttosaker tog emot, varför hon hämtade de avlagda tidningarna till mig. Om jag inte vill ha dem, så ger jag bort dem i min tur. Det är ju det som kallas återanvändning (kierrätys).

I nummer 1/1995 hittade jag den här Mumintröjan. Mönstret är som hittat. I måndags gjorde jag en räd i teeteeShop i Borgå och se så vackra nyanser vi plockade ihop. Själv tror jag att det borde ha varit Sandnes Smart istället för Sisu. Men de här lilatonerna kunde jag inte motstå. Och när skall jag hinna med detta då?
Nej, absolut inte före julen, men varför inte på jullovet?
Vems det skall bli är hemligt, toppenhemligt! :)

Inga kommentarer: