tisdag, maj 19, 2009

Galet billigt - Hullun halpaa

I lördags (16.5) var det dags för Galet-billigt-garn-dagen i Borgå. Förstås var jag där och förstås kunde jag inte lämna garn som var på tok för billigt för att bli kvar i de stora lådorna i Tekstiiliteollisuus lager. Och förstås behövde jag egentligen inte mera garn. Jag har ju inte hunnit sticka något. Igår var det ju personalfest på jobbet. Det är viktigt att ha lite roligt i dessa permitteringarnas och uppsägningarnas tidevarv.På bilden ser ni följande garn från vänster till höger:
Palma 100% merc. bomull 0,50 euro/nystan
Pantino 60% bomull 40% akryl 1,00 euro/nystan
Mandy Color 51% bomull 49% polyakryl 2,00 euro/nystan
Juniper 53% akryl 27% ull 20% polyester 1,00 euro/nystan
2 kilo garn ser ni här. Undrar vad jag skall ha det till? :)

Hullun halpaa lankaa lauantaina Porvoossa Tekstiiliteollisuudessa. En vaan voinut vastustaa. Nyt tuli taas ostettu vaikka ei oikeastaan edes on tarvetta! Onko tilanne tuttu? :)

2 kommentarer:

Smycka sa...

Ååååh, vicka fina garner!!! Vill också ha!!!

Kram
Ulrica =o)

Inge sa...

Ja, det fanns så mycket och så förmånligt. Det var svårt att välja. Men man kan ju inte ha ett hur stort garnlager som helst, eller kan man? :)