fredag, maj 08, 2009

Goda arbetskamrater - Hyvät työtoverit

Det är en sann glädje och lycka att ha goda arbetskamrater. Jag hoppas att ni andra också har förmånen att jobba i en bra omgivning.
Min vänliga arbetskamrat hämtade inte bara kattmat från Lahtis den 3.4 när hon var till Kärkkäinen. Nej, hon hade vänligheten att också förse mig med 14 nystan av Novitas Cocosgarn till priset av 1 €/nystan (50 g). Inte illa, eller hur?
Tänk 700 g att göra av med. Jag har en hel del idéer, men skall inte avslöja dem här, bara visa högen som hamnat i mitt lager och får lite mogna till sig. Först skall jag ha undan lite annat... försöker jag åtminstone intala mig! :)
Hyvät työtoverit on ilo ja onni. Toivottavasti teilläkin on hyvät kaverit työpaikalla. Minun työtoverini toi minulle huhtikuun alussa Kärkkäisestä 14 kerää Novitan Cocoslankaa. Maksoi 1 €/kerä. Nyt minulla on 700 g Cocoslankaa ja paljon ideoita. Mutta ensin pitää saada ne vanhat jutut pois alta.

Inga kommentarer: