tisdag, maj 12, 2009

Nyfiken på garninköp - Utelias

Nu skulle jag vilja veta hur ni gör när ni köper garn:
1) köper exakt mängd till ett visst projekt?
2) köper om det är förmånligt och ser sedan till vilket projekt det kan passa?
3) köper på grund av den härliga färgen, som ni omöjligt kan motstå?
4) köper på grund av den ljuvliga konsistensen (ylle, mohair, alpacka, silke, bomull eller effektgarner)?
5) köper från lokal garnaffär?
6) köper från "fabriksaffär"?
7) köper från nätaffärer?

Olen vähän utelias, miten ostaatte langat?
1) tietty määrä tiettyyn projektiin?
2) tarjouksessa?
3) koska väri on niin ihanaa?
4) koska koostumus on miellyttävää?
5) paikallisesta lankakaupasta?
6) tehtaanmyymälästä?
7) netistä?

4 kommentarer:

Krisses hantverk sa...

a) ibland
b) ofta
c) ofta
d) mest
e) -
f) -
g) -

Krisses hantverk sa...

Ursäkta ,det var visst siffror och inte bokstäver ...

Inge sa...

Krisse, du gör som jag. Skönt, jag trodde jag var den enda ostrukturerade garnkunden! :) I Borgå leeeer de brett när jag kommer in i affären. Antar att de förtjust gnuggar händerna när jag gått ut därifrån. Och varje gång är det enbart nånting lite, som jag tycker att jag behöver. Men istället för det där 50 grams nystanet jag behöver för att få slut eller start på ett projekt, så kommer jag från affären med en massa annat. Och nystanet jag siktade in mig på från början finns inte sådär bara utan måste specialbeställas... vilket innebär att jag behöver besöka garnaffären en gång till och det är minst sagt vågat! :)

Sini sa...

mikä tahansa vaihtoehto käy =D.