söndag, juni 14, 2009

Varannan dag - Joka toinen päivä

Verkar som om jag lägger upp ett nytt projekt varannan dag nuförtiden! :)
Idag när jag letade efter ett helylle garn i turkos färg, som jag visste att jag har lagrat, men inte var. Oj, oj en lucka i min excelgarntabell! :) Men ingen fara jag visste ungefär i vilken plastlåda jag skulle leta. Och visst hittade jag garnet. Men till råga på allt hittade jag också Pingouns Pingorex babygarn. Rester från 1980-talet då jag stickade babykläder till våra små.
Förstås måste jag ju genast pröva och vips hade jag satt upp 58 maskor på den fina Knit Picks rundstickan nr 2,75, som jag fick av Tarja i vårens snyomgång. Och vad tror ni att det här skall bli då? :)
Dottern fick sin topp idag. Den passade och hon verkade glad då hon ringde och tackade.

Joka toinen päivä aloitan jotain uutta. Tänään löysin jämät Pingounin Pingorex babylangasta. Ja heti oli pakko luoda 58 silmukkaa. Knit Picksin pyöröpuikko no 2,75. Tarjalta saatu. Pingorex käytin 1980-luvulla kun lapset olivat vauvoja.
Tytär sai toppinsa tänään. Hän kiittii siitä iloisesti jag sanoi että se sopii oikein hyvin hänelle.

2 kommentarer:

Eila sa...

Hej, det är jag igen! I min (eller mitt?) blog finns någonting till dig!

Inge sa...

Kiitos! Oli ihana yllätys.
Min blogg heter det...