söndag, september 06, 2009

Garnåtgång i augusti 2009

Slutresultatet för augusti månad ser inte direkt uppmuntrande ut. Vart tog alla sköna sommardagar vägen? Och framförallt vart försvann all tid jag trodde jag hade? All den tid jag tänkte att jag skulle sticka både det ena och det andra. Suck. Vad jag åstadkom var tre par sockor och alla har jag redan gett bort. Inget ligger i bottnen på julmorans stora gåvolåda.
  • Gransockor, 44 g grå Pohjan Vanamo av Maria Lammi Oy, 26 g grönt 7 bröder garn från Novita, 10 g orange-rosa utan banderoll = 80 g garn
  • Herrsockor, 118 g mörkgrå 7 bröder garn från Novita, 14 g blåmelerat Smartgarn från Sandnes, 12 g blått Nallegarn från Novita = 144 g
  • Herrsockor, 120 g mörkgrå 7 bröder garn från Novita, 8 g blåmelerat Smartgarn från Sandnes, 10 g blått Nallegarn från Novita, 8 g grönt 7-brödergarn från Novita = 146 g
Inalles tre par sockor och 370 g garn gick det åt i augusti.

Inga kommentarer: