torsdag, september 10, 2009

Langaton syyskuu - Garnlös september

Jo muutama viikko sitten päätin että en osta mitään lankoja syyskuussa. En ole uskaltanut tunnustaa koko juttu blogissani koska pelkäsin pahoin että lupaus menee päin prinkkalaan. Mutta ihmeitten aika ei ole ohi. Eilen kävin paikallisessa lankakaupassa hakemassa uudet sukkapuikot no 4 (voiko olla totta että minulla ei ollut semmoisia ennestään? hmmm) ja tulin ulos ilman ainuttakaan kerää. Että olen tyytyväinen! :)

För några veckor sedan gjorde jag ett stort beslut. Under september månad skall jag inte köpa ett endaste ett nystan garn. Detta har jag förstås inte vågat torgföra här på min blogg av rädsla för att jag inte skulle vara karaktärsfast nog utan helt enkelt falla för frestelsen. Nåja, man kan ju förstås undvika garnaffärer och garnhyllor, men igår var jag tvungen att besöka den lokala garnaffären. Jag behövde strumpstickor nr 4. Kan ni tänka er så konstigt, de fanns inte bland alla mina stickor i de mest varierande storlekar, hur kan det komma sig?
Och jag var så duktig, inte ett endaste ett nystan hade jag med mig ut ur affären, endast stickorna. Verkligt duktigt, inte sant?

Inga kommentarer: