lördag, juli 03, 2010

KYH 17 färdig valmis

Återkom från en veckas stugsemester i går. Nu är det hög tid att rapportera lite. KYH nr 17, en virkad lökpåse blev färdig redan i midsommarveckan. Den skickade jag till Ixu i Lankahullun yllätys-bytet.
Modell: Virkad lökpåse, modell A från tidningen Novita 2/1993
Garn: Pirta neulelanka soft 76 x 3, Finlayson
Åtgång: 50 g
Virknål:

Det rådde lite delade meningar om hur lång/hög en lökpåse skall vara. Mamma tyckte den borde vara lägre och bredare. Men själv tycker jag ju att den här är precis lagom. I veckan kunde jag förresten läsa i HBL att löken INTE skall förvaras i plast. Jag måste kanske virka en lökpåse till mig själv också?
Här har jag lagt en lemonadflaska i lökpåsen för att få den fotograferad. Snygg blomma, inte sant?
KYH no 17 valmistui juhannusviikkona, mutta olen lomaillut saaristossa, siksi raportointia on jäänyt. Tämä sipulipussi annoin Ixulle Lankahullun yllätysvaihdossa.

Malli: Virkattu sipulipussi, malli A, Novita 2/1993
Lanka: Pirta neulelanka soft 76 x 3, Finlayson
Menekki: 50 g
Vkoukku: No 2½





Inga kommentarer: