måndag, juli 19, 2010

KYH 23 färdig valmis

Från garntrassel till en korg. Stolt kan jag meddela att KYH 23 blev färdig igår. Modellen är från mitt egna huvud. Som vanligt hade jag lite problem med att veta när jag skall sluta. Så går det nästan alltid när jag inte följer något mönster. Men virkningar är ju lätta att riva upp vid behov. Inte alls lika besvärliga som stickningar. Dottern tyckte den här virkningen är löjlig.
- Vad ska man med en sådan där korg till, fnös hon i går då hon var här på besök. Ja, säg det, men på Ikea duger det nog att gå omkring och titta på sådana här korgar. :)
Modell: Virkad korg, eget mönster
Garn: Matt-trasetrikå
Åtgång: 194 g
Virknål: Nr 8

KYH no 23 valmistui eilen.
Malli: Virkattu kori, malli omasta päästä
Lanka: Mattotrikookudetta
Menekki: 194 g
Vkoukku: No 8

3 kommentarer:

Bettan sa...

Vad läckert, en virkad korg till nåt bra... fukt, garn eller bara för att den är läcker. Kram sytanten

Mikaela sa...

Hur fin som helst! Och jättepraktisk för allehanda ting som flyter runt på handarbetsbordet :D

Inge sa...

Tack Bettan och Mikaela. Ni har alldeles rätt. Korgen är synnerligen användbar. För tillfället har jag pannlappar, eller heter det grytlappar, i den.