onsdag, juli 07, 2010

Sommartopp - Kesätoppi

Årets sommartopp blev färdig för en dryg vecka sedan, 1.7, i tid för värmeböljan. Det är busstickningen, som jag påbörjade i våras, närmare bestämt den 19.4. Under semesterveckan i skärgården fick jag äntligen de sista varven på kantspetsen stickade och sidsömmarna hopsydda. Tänk att det där slutarbetet alltid tar sån tid.
Det är länge sedan jag har stickat med bandgarn, så det var riktigt trevligt. Men man skall nog ha bambu- eller trästickor annars rinner garnet iväg.
Den ser så liten ut. Hela tiden medan jag stickade oroade jag mig för att den inte skulle passa. Men eftersom jag ville att det skulle bli en överraskning för dottern fick det bära eller brista. Till all tur passade den henne precis och hon gillade t o m den hallonröda färgen. Den är lite speciell. Få sedan se om hon alls använder toppen. :)
Modell: Modell nr 26 från tidningen Moda 3/2006
Garn: Sevilla från Katia
Åtgång: 216 g
Stickor: Nr 3

Tämän vuoden kesätoppi valmistui viikko sitten (1.7). Aloitettu keväällä 19.4 niin oli jo korkea aika! :) Miksi se viimeistelyvaihe aina kestää niin kauan?
Toppi on neulottu nauhalangasta. Näytti liian pieneltä, mutta oli kuin tehty tyttärelle.
Malli: Malli 26, Moda 3/2006
Lanka: Sevilla, Katia
Menekki: 216 g
Puikot: No 3

2 kommentarer:

Iwona Eriksson sa...

Den är fin! Så vacker hallon färg!

Inge sa...

Tack. Jag gillar den där lite tidlösa modellen. Men som sagt, stickade ju den åt dottern.