tisdag, november 30, 2010

Jihaaa

Tänään saapui punainen adventtiylläri SNY:ltäni. Sain Fazerin suklaajoulukalenterin, hienot punaiset tähdet ja kortin. Oi, SNY:ni, mistä tiesit että tänä vuonna punainen onkin keittiömme jouluväri?Ja, joulukalenteri on ihan must vaikka olen jo aikuinen.
Kiitos että teit minut onnelliseksi. Nyt joulun odotus sujuu tosi hyvin.

Idag överraskade min finska hemliga stickvän mig stort. Så lycklig och glad jag blev över Fazers chokladadventskalender och de röda stjärnorna. De kommer väl till pass i vårt kök, som faktiskt skall ha röd färg som huvudtema i år. Om jag nu nånsin kommer så långt att jag får dekorationerna på plats. :)
En adventskalender måste man ju bara ha för att få väntetiden fram till julafton att löpa.
Tusen tack till min SNY.

10 kommentarer:

Birgitta sa...

Vad roligt att du vill vara med i min utlottning. På så sätt hittade jag till din fina blogg. Kommer snart tillbaka hit.
Kram Birgitta

Inge sa...

Tack och välkommen hit. Kram Inge

♥ Franska Liljan ♥ sa...

Hej, Så roligt att du vill tävla hos mig igen! Välkommen åter :-)

Kram Helena /franska liljan

Inge sa...

Tack! Jag återkommer gärna till din fina sida. Kram
Inge

Maria sa...

Lyckans ost du är som fått en egen kalender att öppna varje dag fram till jul
/Maria

Inge sa...

Ja, utan adventskalender klarar jag mig inte. Kanske jag är för barnslig? :)

Annelis hantverk sa...

Grattis till överraskningen!
Jag har nu med ett leende läst din trevliga beskrivning om din resa till Tammerfors. Jag kom mig inte dit i år, men bättre tur nästa år.
Ha en bra dag!

Inge sa...

Tack. Det är så härligt med paket som piggar upp en efter en lång stressig dag.
Tammerfors var kanon, som du märkte, men alldeles för mycket liksom. Kanske vi kan ses där nästa år? jag har åtminstone bokat den 18.11.2011. :)
Önskar även dig en bra fortsättning på veckan.

Anonym sa...

Kiva, tykkäät punaisesta väristä. Sitä saattaa olla tulossa lisääkin...
Mukavaa loppuviikkoa!
t. Sny

Inge sa...

Kiitos. Joo, punaista on ihana väri. Tulee vähän haikea olo, miten pärjään ilman SNY:tä? :)
Hyvää loppuviikkoa sinullekin. Älä stressaa...