tisdag, januari 04, 2011

Och inte nog med det...

... i går droppade årets första Modatidning in i postlådan.
Som ni ser är det mormorsrutor som gäller. Och jag som redan i somras hade planer på att virka mig en tröja. Nu ligger jag då redan efter i modevärlden. Huu.
 Tidningen är full av många trevliga modeller. Mest kliar det i mina fingrar att få göra något i tunt tunt mohairgarn. Men jag är inte säker på att dottern skulle uppskatta en sådan gåva, så tunna mohairgarnsprojekt får bida sin tid. Kanske jag själv blir mogen för ett sådant plagg en vacker dag? Men då har ju nog den trenden redan hunnit förbi den också. :)
Men nu är det nog mer eller mindre kaos på startitisområdet eftersom det finns hela tre nya böcker och en tidning att ösa ur.

Och inte nog med det, idag var jag dessutom och såg bondmorans vackra, kreativa och inspirerande utställning. Den rekommenderas varmt.

2 kommentarer:

4U2 sa...

Men tror du inte det modet håller ett tag så du hinner fixa en ruttröja åt dig?

Inge sa...

Jo, det får allt lov att hålla i sig för jag köpte ju garn redan i juni förra året...