torsdag, april 28, 2011

Huhtikuun SNY-paketti - April månads hemlispaket

Tänään odotti kaunis paketti pöydällä kun tulin kotiin.
 
  SNY:ni oli taas muistanut minua. Jihaaa...

Ja sisältö oli yhtä kaunis kuin ulkokuorikin.
Ihana Pikku Myy kurkottaa, ehkä hän haluaa syödä suklaata? Vihreästä pussista löysin kaunis huivikorun.
Mutta piste in päällä on kuitenkin toi lanka. En ole koskan ennen kokeillut tätä, Zitronin Trekking hand art. Tästä tulee kyllä huivin. Ja tietysti minulle. Nyt pitää vain päättää millainen malli olisi sopiva...
SNY, jällen kerran osasit yllättää ja ilahduttaa. ISO KIITOS sinulle halauksen kera.


Idag när jag kom hem från grannstaden, väntade en vacker försändelse på mig. Det var min finska hemliga stickvän som skickade den här bytesomgångens nästsista paket. Innehållet är lika vackert som utanpåskriften låter ana. 
Ett härligt Lilla My-kort. Jag misstänker starkt att hon vill åt min choklad. Så spjuveraktig kan hon ju vara. 
I den gröna presentpåsen hittade jag den vackra sjalnålen. 
Och det bästa av allt, ett så vackert garn precis i min färgskala. Trekking hand art från Zitron har jag inte prövat på förut. Och visst skall det bli en sjal, såsom min stickvän föreslog. Måste bara hitta nån lämplig modell först. Har ni några förslag? 100 g finns här och 420 m för stickor 2-3. Eller ska jag bara gå och klappa på det först? Köra näsan in i garnet och bara dofta och känna mjukheten?
Jo, och senast nu är det nog läge för er att bli lite gröna av avund över att jag har en så härlig hemlig stickvän som överraskar och gläder mig.


5 kommentarer:

Bettan sa...

Jomen visst kan man bli avundsjuk för mindre...vilket vackert garn du fick i brevlådan!!!Ser fram emot det färdiga resultatet.
Kram sytanten

Inge sa...

Ja, tänk så härligt med sådana här byten. Själv gillar jag lika mycket att skicka paketen, försöka lista ut vad den andra vill ha...

Mmatilda sa...

Visst har man anledning att bli lite avundsjuk!

Inge sa...

Ja-a, men till all tur är det inte mitt fel. Jag bara tackar ödmjukast och tar emot spännande paket.

Tina sa...

Grattis till en sån härlig stickvän..

Lite avis blir man ;o))