onsdag, augusti 03, 2011

KYH 18 valmis färdig

Viime viikolla tämä pieni virkattu liina valmistui, KYH no 18. Tämäkin syntyi puuvillajäännöslangasta.

Malli: Pieni virkattu liina, malli no 5 Diana virkkausmaailma no 2/2011
Lanka: Puuvilla jäännöslanka
Menekki: 34 g
Vkoukku: No 2


Med nöd och näppe hann jag få den här virkade duken färdig förra veckan innan KYH-perioden tog slut. Även den här duken, KYH nr 18, är virkad av restgarn i bomull. Trots att färgen är riktigt min, ger jag kanske bort den. Få se..., namnsdagsbarnet ska få välja duk själv. Det här garnet är också ett loppisfynd och fanns i samma kasse med bomullsgarner, som jag köpte förra våren.
Måste säga att tidningen jag igen virkat ifrån inte alls var en dålig investering eftersom de flesta dukmodeller kommer därifrån. Och beskrivningarna har jag klarat av, trots att jag nog fick riva lite med den här duken. Men så går det när man seeeent på natten sitter och virkar och ögonen och varven går i kors. :)
Att jag alls köpte den där tidningen beror på att den var till specialpris för endast 2,90 euro. Den innehåller 22 olika modeller, både större och mindre dukar samt en cafégardin.

Modell: Liten virkad duk, modell nr 5 från den finska virkningstidningen
Diana virkkausmaailma 2/2011
Garn: Bomullsgarn, rest
Åtgång: 34 g
Virknål: Nr 2


2 kommentarer:

Anna sa...

jättefin modell och färg :)

Inge sa...

Tack!