måndag, januari 02, 2012

Mohairikoner

Håller mig fortfarande till gammal skåpmat, för jag orkar inte nu just försöka fota nyare skapelser. Ska försöka skärpa mig så fort vi får bättre dagsljus.
I oktober handlade jag ju garn i stickcaféet. Men jag lyckades också plötsligt ha fått de här konerna med mohairgarn hem från loppis. Konstigt så det fastnar ibland. :)
Garnmängden är bara 1 838 g. Inte illa? Härstammar från en stickdesigner i Borgå, nämligen Liisa Voima. Hennes mössor i olika mönster var jättepopulära. Hon har lagt ner stickverksamheten och sålde därför ut garnen. Därifrån var också de där persikofärgade nystanen, se länken ovan.
Från loppis köpte jag dessutom 460 g ljusgula nystan. Konerna + det sistnämnda garnet var/är tänkt till en filt i mormorsrutor. Men nu just saknar jag lite virkinspiration. Kanske sen i sommar? :)

Inga kommentarer: