onsdag, maj 02, 2012

Iso mahtava paketti

Tänään tuli iso mahtava paketti minulle. Tippa silmässä avasin ja voi jestas sentään miten paljon tavaraa minä sain. Katso vaikka:


Hieno kissatyyny. Älä välitä siitä punaisesta langasta joka vahingossa tuli mukaan kuvaan.

Olutlaseja, mukin ja suklaata. Nam, nam. Ei ole monta Suffeli puffia jäljellä. Valitettavasti yksi lasi oli rikki, se kapeamalli. Mutta nyt minulla on 12 kpl niitä, sillä sain  jo 10 kpl pääsiäiseksi.

Ihana kalenterimuki, Kultakeramiikan, kestää mitä vaan: mikro, uuni, pakastus ja konepesu. Niin kuin SNY kirjoitti: Nyt voin muistella tätä kevättä.

Ja tietysti paketissa oli lankakin. Katso miten hieno väri ja kaunis kortti jossa väriskaala toistuu.

Ja kaunis poppanaliina, SNY:n tekemä?

Tuulipuuska tuli ja otti koko liinan. Meinas livistää naapurille. Onneksi sain sen kiinni :)

Ja, Nalle Puhkin tuli mukaan. Oi, SNY:ni, olen ikionnellinen että juuri sinä olet ystäväni. Tämä paketti on niin runsas ja ihana että en tiedä miten kiittää. ISOKOKOISET KIITOSHALAUKSET Sinulle. KIITOS, KIITOS ja taas KIITOS!

Alltså, idag när jag kom hem på kvällskvisten vid halvåttasnåret väntade ett stort paket på mig. Innehållet var digert. En härlig kattdyna (bry er inte om den röda tråden som i misstag hamnade med på fotot), fem Lapin Kulta ölglas, ett hade tyvärr gått sönder i frakten. Det var ett sådant där smalt. Av dem har jag nu hela 12 st för till påsken fick jag 10 stycken av nästäldsta sonen med sambo. Nästa gång vi har alla barnen samlade kan jag servera mjölk, juice eller vatten från likadana glas. Det ni! Öl tror jag att det däremot kanske inte blir, fast vem vet! ;)

Jag fick också en härlig kalendermugg (Kultakeramiikka). Den tål vad som helst; mikro, ugn, frys och maskindisk. Min hemliga stickvän (SNY) skickade den så jag ska komma ihåg den här våren.
Smaskigt chokladgodis fick jag också; en platta med mörk choklad (70%) och en påse Suffeli Puffi, som det inte finns mycket kvar av.

Förstås fick jag också garn, hela 100 gram av Hjertegarns Baby Trunte 100% extra fin merino ull. Och se så vackra färgnyanser, som går ton i ton med det fina kortet.
I paketet fanns också en poppana-duk. Undrar om det är SNY, som gjort den?
Det kom en vindpust när jag fotade och duken höll på att rymma iväg till grannen. Tur att jag fick tag i den.
Och självklart fanns Nalle Puh med på ett hörn.
Kära SNY, jag är så glad att just du är min hemliga stickvän. Vet inte hur jag skall kunna tacka för detta fantastiska och innehållsrika paket.
Sänder VARMA och STORA TACKKRAMAR. TACK, TACK och åter TACK!

1 kommentar:

snyysi sa...

Heippati, Inge !
Mukava, että pidit paketista ja harmi,että yksi lasi oli mennyt rikki, mutta onhan sulla niitä jo tusina. Vielä kokoelmas karttuu, luulisin niin. Aamupostin aikaan tätä kirjoittelen, mukavaa viikonloppua Teille !
terveisin snyysi