måndag, maj 28, 2012

Kesäyön hullutus KYH 2012 Sommarnattens galenskap 2012

Jihaaa, olen ilmoittautunut KYH:iin 2012. Tietokoneessani on jo aika hyvä lista projekteista. Pitää olla suunnitelmallinen! :)



Från den ena galenskapen till den andra: Idag har jag anmält mig till Sommarnattens galenskap 2012. På finska KesäYön Hullutus = KYH.
Borde inte ha gjort det, för jag har ännu hälften av förra sommarens projekt ogjorda, dvs 12 st UFON, men, men jag är ju som bekant lite galen...
Har redan gjort en excel-tabell. I den har jag listat alla tänkta projekt + 21 reservprojekt.
Idén med KYH är att man startar en ny virkning eller stickning från 1.6 fram till den 23.6 = 23 olika alster. Sedan har man tid på sig fram till den 31.7 att slutföra allting.
Vis av skadan från förra året, har jag i år tänkt hålla mig till:
a) SMÅ, mycket små projekt
b) nysta garnet färdigt
c) genast byta projekt om det första jag tänkte inte alls tilltalar mig.
Smart eller hur?
Gäller ju att vara organiserad! :)
Och javisst, erkänner villigt att en del av det roliga är just planerandet. Att bläddra i mönstertidningar, kolla om det finns sådant garn som behövs - och det gör det ju nästan alltid! - och sedan ta fram stickor och virknålar. Haa, det kliar redan i fingrarna att få börja.

Vädret brukar jag inte tala så mycket om, men konstateras kan att vi har haft ett härligt sommarväder under hela veckoslutet. Och jag var på en verkligt trevlig fest igår.

2 kommentarer:

Black Iris sa...

Haha, du låter ju lika galen som jag är.. Vad vore livet utan alla dessa projekt, färdiga eller ofärdiga..

Kram Maidi

Inge sa...

Tack! Skönt att höra att jag inte är ensam.
Får trösta oss med att ibland är det ju bra att vara galen! :)
Kramis
Inge