lördag, juni 02, 2012

KYH 1

Eilen aloitin KYH:äilyn. Ja vaikka mantrani viime viikolla on ollut: Vain pieniä projekteja, vain pieniä...
Niin mitä sitten tuli tehty?
Joo, aloitin kolmella silmukoilla....

Igår startade jag KYH (Sommarnattens galenskap) med ett ljuvligt angora-merinoull garn. Trots att mantrat hela förra veckan löd: Bara små projekt, bara små projekt...
Så vad gör jag? Jo, sätter upp tre små maskor och blir lite sjövild. När ska jag hinna starta upp de andra projekten om jag gräver ner mig i den här sjalen?

Och trots min strukturerade excel-tabell med alla projekt listade har jag redan idag ruckat lite på planeringen, för jag har inte de träkulor jag skulle behöva till dagens alster hemma...
Får börja på en duk istället! :)
Men först ska jag sticka lite till...

2 kommentarer:

tankar från mitt fönster sa...

Det här med oavslutade projekt känner jag till, men det verkar vara ett skönt garn att sticka till ensjal. Idag blir det en hel del stickat vi har kallt, regnigt och blåsigt sedan tre dagar.
Ha en skön helg!

Inge sa...

Tack! Min helg var innehållsrik och härlig. Kanske lite för lite virkande och stickande, men annars bra.
Garnet är härligt att sticka i, men lite luddig blir jag allt.
Hoppas att du också haft en härlig helg!