fredag, juni 22, 2012

KYH 17, 18, 19, 20, 21 ja/och 22

Vihdoin vähän oma aika! Nyt voin päivittää tämän viikon aloitukset:
Äntligen lite egen tid så jag kan uppdatera veckans påbörjade projekt:

KYH no 17 on taas joulukoriste. Varmasti viimeinen, sillä nyt lanka loppuu.
KYH nr 17 är ytterligare en juldekoration. Är nog den sista för garnet tar slut! :)

KYH no 18 on neulottu kaulaliina.
Minns ni filten jag stickade i vintras? Det råkade bli kvar lite garn och jag gillar färgen skarpt, så jag började på en halsduk, tjock och varm, KYH nr 18.

KYH no 19 on pieni virkattu liina.
KYH nr 19 ska bli en liten virkad duk. Bra med små projekt, som hoppeligen blir färdiga, men som också "äter" restgarner.

KYH no 20 on taas pieni virkattu liina.
8 luftmaskor, som ska bli till en pytteliten duk = KYH nr 20.

KYH no 21 on virkattu kolmiohuivi mohairlangasta
En ananasmönstrad trekantssjal i mohairgarn = KYH nr 21.

Muistatteko vielä vuosi 2009? Kaikki piti neuloa Baktushuivin. Nyt minäkin ajattelin kokeilla. Baktus = KYH no 22.
Minns ni ännu år 2009 när alla skulle sticka en Baktussjal? Nu tänkte jag ta itu med en sådan = KYH nr 22. Hittade till all tur 2 nystan med Novitas Raita-garn i grönt och lila här hemma. Såg igår på sådana nystan i Robin Hood och de kostade över 8 euro! Huuu! Låt vara att det är 150 gram/nystan, men ändå. De jag hittade i mitt lager har jag betalat 6 euro för. Som jag redan konstaterade igår: Garnlager är ett måste om man vill ha förmånliga nystan! :)


Inga kommentarer: