måndag, juni 25, 2012

KYH 17 valmis - färdig

Eilen sain KYH no 17 valmis. Nyt jouluiset virkkaukset loppuvat, sillä Goldlankakin on loppu. :)

Malli: Virkattu joulutähti, malli no 36, tähti 5, Kauneimmat käsityöt 6/2008 + omat muunnokset
Lanka: Novitan Gold
Menekki: 6 g
Vkoukku: 1,75
Igår fick jag färdigt virkat KYH nr 17. Ett juligt glasunderlägg, men nu är det slut på julvirkningarna för Goldgarnet är också slut. Skönt!
Modell: Virkat julglasunderlägg, modell 36, stjärna 5, Kauneimmat käsityöt 6/2008, med lite eget påhitt för att få stjärnan att bölja
Garn: Gold från Novita
Åtgång: 6 g
Virknål: Nr 1,75

3 kommentarer:

tilda sa...

Bevars vad du är flitig! Här händer ingenting, enda jag har rört i en virknål är om den har råkat vara i vägen:)

Black Iris sa...

Du är lite som jag.. Jag håller också på med lite julsaker samtidigt som jag virkar blommor.. Det gäller ju att ha lite på lager och dina fina glasunderlägg blir så bra till jul..

Inge sa...

Tilda -> Öh, flitig, jag? Igår hann jag ju inte sticka eller virka en endaste maska. Var på jobb och kom hem först klockan 19.30. Håhåjaaa...
Hoppas du inte tappar bort virknålarna nu sen när du flyttar på dem. Själv har jag de där tunna nålarna i en platt ask, som det har varit fin och god choklad i. Enda sättet för mig att hitta virknålarna!

Black Iris -> Jo, det är ju härligt med lite jul så här mitt i sommaren. Och att variera arbetena gör dem ju mera intressanta.