tisdag, juni 19, 2012

KYH 2 valmis - färdig

Viime keskiviikkona (13.6) onnistuin saamaan ensimmäinen KYH projektini valmis. KYH no 2 on kaksi neulottuja patalappuja.
Malli: omasta päästä, luo 21 s ja neulo edestakaisin kunnes lappu on yhtä pitkä kuin leveä
Lanka: Poppana (tuplasti)
Menekki: 178 g
Puikot: No 9

Förra onsdagen, 13.6 lyckades jag äntligen få den sista trådändan fäst i de här två stickade pannlapparna, som är mitt KYH-projekt nr 2.

Modell: Från eget huvud. Lägg upp 21 maskor och sticka rätstickning tills lappen är lika lång som bred.
Garn: Poppana, dubbelt
Åtgång: 178 g
Stickor: Nr 9

Har haft så fullt upp med verkliga livet att jag inte hunnit uppdatera bloggen. Datorn har fått stå tyst i sitt hörn och samla damm. Det har varit livligt på släktfronten, liksom på evenemangsfronten och kulturfronten. Idag (alltså i måndags 18.6) har jag inte gjort så mycket annat än tvättat, haft gäster, besökt sjukhuset, handlat lite mat och tankat bilen. Ja och så förstås börjat på KYH nr 18. Tror jag ska ha en ännu latare dag imorgon, alltså idag, om det lyckas. Sen måste jag väl börja tänka på stundande helg, kanske...


Inga kommentarer: