söndag, juli 29, 2012

KYH 1 valmis - färdig

I väntan på att det skall bli liiiiite svalare så jag ska orka trolla fram en liten bulladeg till blåbären som far i huset plockade i vår skog idag, så kan jag ju passa på att presentera åtminstone ett färdigt projekt. Har några fler i bakfickan, men ni får snällt ge er till tåls tills jag ids sitta här framför datorn och blogga. :)

KYH nr 1, en stickad sjal i mohairgarn, blev i alla fall färdig i tisdags. Och tur var det, för idag skulle det knappt gå att sticka med ett så luddigt och varmt garn. Och dessutom närmar julen sig med stormsteg. Bli inte nervösa nu, men det är inte ens fem månader kvar längre...

Garnet Mohair Fiori från Vihreä Vyyhti har legat en tid i byrålådan. Ursprungligen var det tänkt att bli en julklapp tillsammans med ett par stickor. Men sedan fick släktingen en önskan uppfylld och garnet blev liksom över här hos mig. Med jämna mellanrum öppnade jag byrålådan och klappade lite på den mjuka härvan. Tänkte att jag skall minsann hitta världens vackraste sjalmönster för det här garnet. Nåja, nu har jag plöjt igenom olika mönster alltid, men inget har varit just det där med WOW-faktor. Nu beslöt jag helt enkelt för att bara sätta igång och sticka och plötsligt var sjalen färdig!

Modell: Moss-stickad sjal, modell enligt eget huvud,
de strategiska måtten: 172 cm * 88 cm
Garn: Mohair Fiori från Vihreä Vyyhti
Åtgång: 100 g
Stickor: Nr 8

Viime tiistaina valmistui KYH no 1, huivin.

Malli: Helmiäisneule huivi, malli omasta päästä,
strateegiset mitat: 172 cm * 88 cm
Lanka: Mohair Fiori, Vihreä Vyyhti
Menekki: 100 g
Puikot: No 8

Åh, såg att det här luddiga garnet är nedsatt just nu och att det finns en så härlig ljuslila färg...
Jag ska inte ha mera garn, jag ska inte ha mera garn, jag ska inte ha mera garn, jag ska inte ha mera garn...



4 kommentarer:

Verro sa...

Jag tycker nog att man kan köpa garn när andan faller på och speciellt när man ser nåt garn man genast blir förtjust i... :) Om man just då inte kommer på vad man ska använda garnet till, gör det inget - idéerna kommer nog nå'n gång! :)

Inge sa...

Åh, tack, tack! Självklart ska man köpa garn! :)
Men jag skall inte göra det just nu i alla fall. Blir för stressad. :)

Verro sa...

Ah - det var så du menade...

Inge sa...

:D