tisdag, januari 01, 2013

Nytt år - nytt projekt

Och så vaknade vi till en grådaskig ny dag på det nya året. Ute regn och blixthalka, inomhus febril verksamhet. Fick nämligen för mig att jag skulle börja på ett nytt projekt det nya året till ära. Sagt och gjort. Mönstret inleder stickåret i Knitting 2013 Calendar. Och kalendern finns förstås här på mitt skrivbord, var annars?

Ett par vantar ska det bli är det tänkt. Nu gällde det att hitta lämpligt garn.
Jag startade med favoritfärgen och sju bröder.

Gjorde stickprov, hittade rätt storlek på strumpstickorna, trodde jag, men...
Nä, det där såg nog för litet ut. Inte skulle det ju bli en babyvante. Insåg att det behövs grövre garn.


Nu blev det till att nysta.
Härligt garn och fortfarande i en bra nyans om ni frågar mig, men inte ännu heller blev det bra.

Nysta på nytt.
Men nu kan jag inte använda mig av de här strumpstickorna, måste hitta grövre.
Och jag som så skulle vilja sticka med de där fyrkantiga Knit Pro-stickorna. De är så sköna i handen och det löper så bra med dem.

De fyra första varven på vanten ser nu ut så här. Hmmmm... Undrar om det blir bra?


ETT RIKTIGT GOTT NYTT HÄRLIGT STICK/VIRKÅR TILL ER ALLA!


2 kommentarer:

caisa sa...

Gott Nytt År Härliga projekt du har.
Fick idag iväg ett par tossor eller
lommetofflor till sonhustrun hon fyllde år idag. Men glömde fota.
Ha det bra
Kramisar Caisa

Inge sa...

Tack!
Inser att jag själv också har "tappat" några projekt, som jag inte har haft vare sig tid att fota eller räkna bort från garnlagret. Gick så fort att ge bort dem, bl a tre par sockor, en virkad duk osv.
Håhåjaaa, måste väl bli duktigare på att hålla ordning.
Kramis