torsdag, januari 03, 2013

Polkka-socka

Har fått ge upp mitt stolta vantprojekt tills vidare. Klarar inte av MB = make bobble. Har förstås kollat på Youtube och gör helt rätt. MEN det blir alldeles för stora hål i vantarna. Suck!
Måste klura ut ett annat sätt att göra de där bobblarna på. Nån som har ett förslag? Tips? Råd?
Utan de där "plupparna" blir liksom inte mönstret som det skall. Funderade t o m på att virka dit dem, men blir så svårt med diagrammet då och nu just vill jag mest av allt ha flyt på stickorna.


Grävde alltså fram ett UFO, närmare bestämt ett strumpskaft. Lade upp och stickade några varv på strumpskaft nummer två så att chansen att sockorna skall bli färdiga inom detta år ökar! :)
Lider ju svårt av det där andra-socksyndromet = den andra är såååååå tråkig att sticka.


Har idag också hunnit sticka på julklappshalsduken, årets julklapp alltså. Det gäller att vara ute i tid. I går natt hade jag kunnat sticka hur länge som helst på den, men efter kl. 00.30 tänkte jag att det är ju en dag i morgon också och gick och lade mig. Få se om dagens strumpskaft är lika inspirerande...

Inga kommentarer: