torsdag, maj 30, 2013

Skogsstjärna spetskorg

Sitter nu just och funderar om jag skulle orka ta ett krig med kirskålen eller baka en rabarberpaj till kvällsteet? Svåra, svåra beslut. Kanske bäst att bara strunta i alltihopa, blogga lite och sedan sätta sig ner någonstans med en stickning i händerna?

Har trots mycket flängande än hit och än dit och mycket umgänge med de vuxna barnen inte varit helt lat på handarbetssidan heller. I söndags för en vecka sedan, den 19.5, virkade jag den här spetskorgen medan karlarna i huset satt och såg på ishockey.
Modell: Skogsstjärna spetskorg från Kauhavan Kangasaitta. Mönstret fanns också infört i tidningen Kauneimmat Käsityöt 2/2012
Garn: Mattrasetrikå
Åtgång: 372 g
Virknål: Nr 7 och 8. Den mindre för att få botten stadig.

De strategiska måtten saknas tyvärr eftersom jag gav bort korgen i namnsdagspresent innan jag hann dra fram måttbandet.
I sparbössan: 22€

Skogsstjärnan är för övrigt en av de vackraste blommor jag vet näst efter liljekonvalj och linnea. Den sistnämnda min absoluta favorit.

Inga kommentarer: