onsdag, juli 03, 2013

En gul bolero

Sådär ja, nu har ni fått vara utan mitt sällskap i hela två dagar. Och bra har det ju gått, inte sant?
Lite stolt vill jag ändå peka till höger på skärmen och uppmana: Kolla Bloggarkiv, under 2013 och juni, 29 inlägg!!! Ett per dag, nästan. Duktigt gjort inte sant?
Men lugn, bara lugn, den här månaden ska jag vara ledig från alltför mycket datoriserande så jag misstänker att det blir aningen färre inlägg. Ingen hinner väl ändå läsa mitt i semestern?


I söndags fick jag äntligen färdig den gula boleron, som jag påbörjade förra året i maj. Fattar inte att det ska ta så lång tid. Kan nån förklara det för mej?
Modell: Hihatin (bolero) modell 23 från Moda-tidningen nr 3/2010
Garn: Bamboo & Pearls dk från Sublime
Åtgång: 200 g
Stickor: Nr 3 och 3,75

Skuld till sparbössan: 13 €



Garnet var en ny bekantskap för mig. Inhandlade det på Galet-billigt-garn-dagen i grannstaden förra året. Och galet billigt var det ju nog. Underbart mjukt och skönt, men delar sig. I två av fyra nystan fanns det knutar som jag var tvungen att knyta om. Suck. Eller egentligen så lämnade jag en lång trådända vid kanten första gången. Blev sedan mycket att fästa. På Online Stickcafé gruppen i Facebook fick jag tips om The Magic Knot och efter det var alla min bekymmer lösta. Kommer att använda det här skarvningssättet i framtiden. Fungerar fenomenalt bra! Vilken tur att det finns Facebook, hjälpsamma medstickerskor och Youtube och människor som där vänligt delar med sig av sin kunskap.

Funderar nu på om jag skulle ta och sticka åt mig en mycket enkel topp av de 600 g jag borde ha kvar av det här garnet? Men det får nog vänta ett litet tag ännu. Vill ha bort lite andra UFO:n först innan jag börjar på något nytt.

Inga kommentarer: