lördag, juli 27, 2013

Stagnation

Förra lördagen var det nära ögat. Jag höll totalt på att bli utan Simply Crochet nr 7 2013!
När jag alltså äntligen tog mig till matbutiken fanns det endast två tidningsexemplar kvar. Puuuh, jag hann få det nästsista.

Inte för att det tyvärr har hjälpt mig så mycket. Jag har hamnat i total stagnation. Suck! Ingen inspiration, ingen lust att vare sig sticka eller virka. Hittar inte rätt garn från lagret till önskat projekt. Och när jag hittar rätt garn vågar jag inte ge mig in på något nytt projekt. Allting verkar för svårt och invecklat. Året Runts mysteriestickning gav jag upp efter tre tappra försök. Har köpt alla lösnummer till och med nr 31. En vacker skapelse blev resultatet, men jag fegade som sagt ur totalt. Tyckte att jag aldrig fick den där spetskanten snygg och kom liksom inte längre.
Mamma har försökt trösta mig:

- Int' behöver du sticka hela tiden. Ta en bok och njut istället.
Borde kanske satsa på det? Nu just tragglar jag med ett UFO, en kattgrytlapp. Har ungefär 20 varv kvar, men...
Idag satsade jag på lite bakning istället.


Inga kommentarer: