onsdag, maj 21, 2014

En blå halsduk

- Nej, int kan du sticka en halsduk mitt i sommaren, sa min mor då jag drog fram halsduksstickningen under de varma dagarna i april.
- Nå, varför inte det då, frågade jag kvinnan som själv höll på med sin sjuttonde halsduk.
Jag ville ju få den här färdig och det ju precis före sommaren. Jag startade med den här stickningen redan den 20 februari så det var på tiden att få det hela avslutat. Sista trådändarna fäste jag så äntligen den 2.5. Och ja, som ni alltså ser, jag gör annat än enbart köper garn. Jag använder också lite och faktiskt ger jag bort också. Så det så!
Detta ska bli en julklapp så nu är jag åtminstone ute i god tid.


Modell: En helt vanlig ribbstickad halsduk
Garn: Naava från Novita
Åtgång: 300 g = 3 nystan
Stickor: Nr 6


2 kommentarer:

Anonym sa...

saknar din blogg

Inge sa...

Åååh, tack för det. Bättring och uppdatering utlovas, för fiberkabeln är indragen i källaren i vårt nya hus. Nu väntar vi endast på kopplarna! Och sen kommer det minsann att bli fart här på bloggen.