tisdag, april 28, 2015

Som en duracellkanin

Igår gick jag på som en duracellkanin. Det var sådan fart på från tidig morgon till sen kväll att jag knappt orkade sticka mitt dagliga varv när jag äntligen dråsade ner i fåtöljen vid 22-tiden. Länge satt jag inte där heller innan jag stöp i säng. Huh, huh. Idag har jag bestämt mig för att ta det lite lugnare. Hur nu det ska gå till? I varje fall ska jag besöka stickcaféet idag innan jag ska iväg och kvällsjobba. Det är säsongens avslutning idag. Sedan får vi vänta ända till hösten innan följande träff. ÅÅÅÅH! Hur ska jag klara mig? Får väl lov att då och då kontakta stickväninnorna för nån sorts vettig stickkonversation.

Igår var jag iväg till grannstaden och avtalade om sommarjobb. Jag ska igen frilansa för tidningen Östnyland. Och det ser jag framemot. Hoppas att det blir en fin sommar med många trevliga evenemang.

För övrigt så stiger spänningen här i huset. Blev det mjöd eller jästvatten? :) Nu gäller det dock att ge sig till tåls ännu några dagar innan provsmakningen i torsdag.

Blomsterfägringen har utökats...
... i torsdags fick jag den här vackra rödrosa vårelden.

Inga kommentarer: