måndag, juni 01, 2015

Kryssning

I torsdags var jag ute på kryssning tillsammans med världens bästa kolleger. Vi hade TYKY-dag.

På den här flotten, som ägs av Hirvikoski skolas understödsförening kryssade vi på Kymmene älv.

Dagen var varm och skön. Vi gled fram på böljan den blå och på stränderna fanns mycket att se, bland annat det här ljuvliga pepparkakshuset.

Och så måste jag erkänna. Jag är grön av avund. Jag vill också ha ett sådant där mastodont objektiv och kunna fota fåglar och djur och... Far i huset påstår dock att jag inte behöver ett sådant, att det inte går att fota mina stickningar eller virkningar med det och framförallt det jag smärtsamt är medveten om, att vi inte har råd! Så jag nöjer mej med att beundra fåglar på annat håll istället.

Rektorn hade ordnat med picknickkorg som lunch och det var supergott. Damen i svart grillade korv,  kokade kaffe och tevatten åt oss. Skepparn, som ni enbart ser halva av, talade så mycket att jag tyvärr aldrig hann uppfatta damens namn.

Så andlöst vackert. Tänk att det här finns så nära oss. Inte behöver man åka långt för att njuta av någonting lite extra. Allt finns ju här inom en kort körsträcka. Man måste bara veta om de här möjligheterna.

Vi avslutade dagen med ett besök i Eija's Garden.
Där blommade tulpaner i alla former och färger.
Katten Paavo tittar ut från torpfönstret och undrar vem som är på språng i "hans" trädgård.







Inga kommentarer: