fredag, juni 05, 2015

Skagenröra

Telefonen ringde igår på eftermiddagen.
- Nu är den färdig, nu går jag och vilar, sa min mamma.
- Åååh.

På kvällen åkte den äldsta och jag iväg till mamma. Han installerade en box och mamma bjöd på världens godaste Skagenröra. Det var den som var färdig.
Vi åt den på Jurmobröd från Rostens bageri i Åbo. Jag har inte nånsin tidigare ätit en så god Skagenröra som den här.

Och det bästa av allt, jag fick en stoooor burk med mej hem, så gissa vad jag har ätit till lunch idag?

I morse lyste solen skönt och optimistiskt tog jag på mej en ärmlös sommartopp. Nu har förstås verkligheten hunnit ikapp och jag blev tvungen att klä mej i något varmare. Här blåser fortfarande så att allting yr omkring och molnen jagar varann på himlen.

Dagens val av sysselsättning står mellan att städa och virka. Och jag vet inte vad jag ska välja, så nu har halva dagen gått med att jag suttit och jobbat på datorn, trots sommarlov. Skärpning, Inge! Sluta jobba.

Ajjo, förresten, tagliatellen vi hade som middag igår räckte precis till.

Inga kommentarer: