tisdag, juni 02, 2015

Sommarlov

Och så var den då äntligen här, första dagen av sommarlovet. Och vad har jag gjort? Jo, tillbringat dagen med min älskade mor, hållit minstingen sällskap då han vilat på soffan (han den stackaren har influensa och känner sig lite yr och framförallt mörbultad), skött om disken och... tja, en del annat som jag skyndade att få undan för att sedan kunna sitta på balkongen/terrassen och njuta av att sticka i solens sken. Och gissa hur det gick? Jo, när jag var färdig hade solen gått i moln. Nå, det kommer ju flera dagar...

I min kalender står det nu endast roliga saker, eller vad sägs om sommarfest * 3, Trubadurskeppet och Liljevisan? För att nu inte tala om två utflykter med minstingen. Den i juni går till Parola pansarvagnsmuseum, men den i juli blir en födelsedagsöverraskning åt mej. Tror ni jag behöver oroa mig? Tänk om det är något superhäftigt? Å andra sidan borde ju mina anförvanter veta att jag njuter allra mest av stillheten vid vattnet. Så för mig till en strand och duka upp en picknick det räcker, tack.

Och det bästa av allt, när sommaren tar sina sista skälvande andetag ska vi iväg på en hjärtevarm högtidlighet...

Inga kommentarer: