torsdag, oktober 08, 2015

Behöver faktiskt

Hjääälp, nu behöver jag faktiskt....
... en symaskin, mina byxor är sönder och behöver lappas. Och "min" symaskinsreparatör bara mumlar och muttrar och vill inte ta upp den gamla trotjänaren alls mera.
- Det är nog nån brytare, sa han när jag hotade med att köpa ny.
- Det går nog att laga, fortsatte han, men övergav ändå hela reparationsprojektet.
Vad jag inte riktigt vet nu är om:
a) ska jag lita på honom?
b) börja jaga en ny symaskin?
c) låna en symaskin?
d) eller helt enkelt strunta i alltihop och köpa nya byxor?


Hmmm, men nästa gång nånting går sönder då? Ska jag köpa nytt då igen?

Idag fanns den här tidningen i postlådan.
Många fina mönster, inspirerande, men samtidigt lite oroande. Jag har ju inte fått nånting ur händerna hittills, så...

De här vackra sockorna skulle jag vilja ha. Och nu behöver man faktiskt yllesockor, när vi har minusgrader här.

Och nu, nu måste jag ta mej i kragen och försöka få ordning på ens någon av mina många stickningar. Men först ska jag bara packa arbetsväskan så jag har rätt kurspapper med mej.

Inga kommentarer: