tisdag, oktober 06, 2015

Oj nej, oj nej

Igår stod jag småtrött och jättehungrig i kassakön i mataffären. Jag handlade nödvändiga lunchattiraljer på hemvägen från jobbet. Trots knorrande mage lyckades jag undvika diverse godisfällor bortsett då från en burk naturell yoghurt, men den kan väl inte räknas? Den åt jag i varje fall som mellanmål idag på jobbet.

Där stod jag alltså i kön och plötsligt fick jag i ögonvrån syn på nånting.
Oj nej, oj nej och så gick det på tok. Gjorde ett galet tröstköp för jag såg ju att det stod Sticka på pärmen. Men kanske är det här ändå hälsosammare än tröstegodis?

På tidningens hemsida hittar du mönstret till de spetsstickade torgvantarna. Eller heter det muddar?
Om jag skulle varit förnuftig hade jag bett en prenumererande vän om att få en kopia av mönstret, inte sant? Men när har jag nu varit förnuftig? :)

Inga kommentarer: