fredag, oktober 02, 2015

Snart är det...

... jul! 
Glöggen finns vet ni redan i affären och idag såg jag Legos adventskalendrar! Så nu gäller det att förbereda sig. 

Steg 1) Skaffa mönster.
Och det har jag gjort, för den här tidningen hoppade av någon konstig anledning i min kundvagn.

Steg 2) Köp garn
Nå, det steget kan i varje fall jag hoppa över. Minstingen hade ju mej att köpa två julröda garnnystan när vi var ute på äventyr i somras. Och de borde väl räcka till ett par tomtar i varje fall. Garn till diverse dekorationer får jag gräva efter i restburken.


Steg 3) Ta fram virknålen.

Steg 4) Sätt igång

och slutligen viktigast av allt

Steg 5) Se till att bli färdig i tid.


Få se nu, hur lång tid har vi på oss? Jo, idag är det 2 månader; 3 veckor; 1 dag kvar, alltså 83 dagar, som kommer att försvinna i en liten blinkning.
 

Inga kommentarer: