fredag, januari 08, 2016

Dubbelt upp

- Nu fryser fru Ekholm, konstaterade far i huset igår kväll då jag grävde fram mitt ljuvligt varma flanellnattlinne. Och joo, det gjorde jag ju. Gårdagens snabba promenad var inte ett särskilt bra beslut. Jag började frysa. Idag har han fått höja temperaturen i sovrummet. Och ni skulle ha sett hur nöjd han såg ut. Han sken ikapp med solen. Få se om jag alls kan sova i natt när det nu blir så varmt.
Hemskt nog fick jag kråkkrax i halsen igår och täppt näsa. Nu är det ju inte säkert att det var promenaden som gjorde det. Jag kanske har drabbats av smittan från mina nära och kära.


Igår fick jag två sticktidningar i postlådan.
Jag borde nog sluta prenumerera på den här. För det enda jag genast föll för var sjalen, som ni ser här på framsidan.
Det finns liksom ingen bland de mina, som skulle gå i den här designklänningen. Suck!

Det här var den andra tidningen. De hade kanske lite bättre modeller, men även här fanns designmodeller av raka stickade bitar, som lär ska gå snabbt att sticka. Det som jag föll för direkt här var en liknande sjal, som den i Kotiliesi Käsityö-tidningen här ovanför.

Sen kunde jag inte låta bli, var ju tvungen att tröstköpa:
I Kauneimmat Käsityöt (De vackraste handarbetena) hittade jag lite flera tänkbara modeller och den där Simply Crochet-tidningen måste jag ju bara ha, för min virknål nummer 8 har sprungit bort. Den här virktidningen har jag inte hunnit bläddra i ännu, men vänta bara...

HUPS! Nu har jag dubbelt upp med tidningar och det har gått en knapp vecka in på det nya året. Ack, ack vart månne det här leder? Finns det nåt bot? Nån möjlighet att bli "normal"?


Idag var jag iväg till stan (igen). Trotsade kylan, kan ju inte sitta apatiskt och vänta på varmare tider. Ringde mitt på dagen till min hovfrisörska för jag behövde få ordning på mitt skatbo. Jag fick tid genast på eftermiddagen. Far i huset var snäll och ställde upp och skjutsade mej. Han morrade inte ens som han brukar. Han tycker nämligen att jag aldrig skulle behöva klippa håret. Men inte kan jag gå omkring och vara hur risig som helst. Nu är det åtminstone fint en liten tid framöver. Skönt.

På hemvägen vek vi in via Tokmanni och nu har jag ett nystan Aava, så nu ska väl min sjal bli färdig ikväll? Om jag skyndar mej iväg från datorn!



Inga kommentarer: