fredag, januari 01, 2016

Grå pannlapp

God fortsättning på det nya året.

Oj, oj, jag glömde bort en pannlapp från gårdagens statistik. Måste bero på att den blev färdig redan i oktober förra året och så blev den namnsdagsgåva i början av december då jag grattade min svägerska. Sen var den liksom borta ur mitt minne.
Trots mina farhågor, så blev det helt enkelt inte flera än totalt tre pannlappar. Bra så.


Modell: Samma modell som tidigare.
Garn: Smart från Sandnes (det grå garnet) och Superwash Safir från Marks&Kattens (det röda)
Åtgång: Smart 60 g och Superwash Safir 4 g
Verktyg: Stickor nr 4½, virknål nr 2½

Så nu visar statistiken 35 färdiga projekt och inget annat, samt 64 g mera stickat, men vi är väl inte så noga och precisa med det där?

Det har varit rikligt med (släkt)möten. Igår träffade jag den äldre lillbrorsan i mataffären. Han liksom många andra är drabbad av den sega influensan.
Idag har jag träffat den yngre lillbrorsan från Åland hos min mor, så jag är uppdaterad angående hans livshändelser igen.


Minstingen hade vi hemma över nyår, men han körde tillbaks hem till Esbo idag.
Far i huset och jag var bjudna till dottern med sambo på middag idag; rotsakssoppa, len och god och supergod banoffee pie till efterrätt. Tack!

I morgon kväll skall vi fortsätta det sociala umgänget hos far i husets släkting. Trevligt att ha tid att sitta ner och prata och umgås.




2 kommentarer:

Monica sa...

God fortsättning på året, dej kan man ju önska ett "stickigt" sådant.
Blev så förtjust i din gråa jul-pannlapp...den sötaste jag sett på länge.

Ha det bra
Monica

Inge sa...

Tack för det. Här behövs nog minsann ett stickigt nytt år för mitt garnlager har nått oproportionerligt höga höjder. Huuu! Och igår hann jag endast sticka två ynka varv. Få se hur det går idag för jag har ännu massor kvar att göra inför morgondagens arbetsdag. Men ett stickvarv ska jag väl hinna klämma in? Åtminstone kan jag ju alltid hoppas.