lördag, januari 02, 2016

Resolutioner

I torsdags var jag ju iväg till min vanliga mataffär. Lite livsmedel behövs ju då och då. Som vanligt tog jag vägen förbi tidningshyllan på väg till kassorna. Och som vanligt resulterade det i ett inköp...
... inget dåligt inköp i och för sig, men jag borde nog minska på tidningshögarna också. Framförallt borde jag få nån sorts ordning på dem för nu har jag tappat en mönstertidning från sommaren år 2009 och kan inte slutföra ett UFO-projekt. Suck! Och så hittar jag inte den där nya sockboken, som jag alldeles bestämt tror att jag borde ha. Hmmm...

Med tidningen följde en gåva, så brukar det ju alltid vara. Ibland är gåvorna bättre och ibland sämre.
Den här gången var det en liten pyramidväska, en hjärtlig sådan. Där kan man förvara viktiga saker som behövs när man stickar; måttband, stickmarkörer, säkerhetsnålar, virknål osv.

I tidningen finns 4 tips på superbra resolutioner (beslut/nyårslöten) inför det nya året:
1) Var lite självisk
Jaaa, förstås är det ju dags att sticka åt oss själva när vi nu har satsat på alla andra. Men först ska jag bara sticka.... :)

2) Ta från garnlagret
Jaaa, förstås kollar vi först vad vi har hemma innan vi rusar iväg till närmaste garnaffär, eller...

3) Prova på nånting nytt
Jaaa, förstås är det igen dags att lära sig nånting nytt och intressant.

4) Gör färdigt
Jaaa, förstås ska vi sticka/virka färdigt våra UFON. Om vi inte längre vill kännas vid dem drar vi helt enkelt upp dem, inte sant?

Bra beslut inför år 2016, inte sant?

Hos oss snöar det, stora mjuka flingor.
Och nu måste jag fixa nånting att äta innan vi ska iväg via stan till Kuggom.

Inga kommentarer: