onsdag, februari 24, 2016

Lycka är...

Spänningen stiger... ännu har du nån timme på dig att delta i min tävling.
Resultatet meddelas imorgon... spännande...

Igår tittade solen fram sent på eftermiddagen. Idag på förmiddagen syntes den igen, men nu just dalar snöflingorna ner och jag sitter här och filosoferar. Har hunnit få igång diskmaskinen och borde ännu få igång tvättmaskinen innan jag tar itu med att betala fakturor. Buäääh, det sistnämnda vill jag inte!

Strunt i det nu, låt oss istället koncentrera oss på något positivare!

Lycka är bland annat att:
- få besök av barnen (det vet ni visst redan?)
- nära och kära får vara friska och ha det bra
- ha världens bästa jobb (det brukar jag visst också tjata om?) 
- ha tid att umgås och göra vad jag vill
- kunna delta i stickcaféet, där var jag igår, oj, så jag har saknat det sällskapet. Det är inte alls samma sak att sitta hemma och sticka eller virka
- få krypa ner mellan rena lakan efter en innehållsrik dag
- ha ett eget hobbyrum
- ha ett tomt rent köksbord!!!
Nu skulle jag förstås kunna hålla på med min lista hur länge som helst, men plikten kallar så jag måste göra lite annat än blogga också...

Inga kommentarer: