måndag, februari 22, 2016

Vinterviken

I måndags för tre veckor sedan, alltså 1.2 uppgraderade jag min bärbara dator till Windows 10. Eftersom jag både läst och hört så mycket om krångel och hur lång tid det kunde tänkas ta så var jag utrustad. På äkta gammaldags manér hade jag ett häfte och en penna till hands för att skriva ner diverse besvärligheter om såna skulle uppstå. Och så hade jag förstås en stickning till handa. Stickning är ju meditativt och lugnar ner upprörda nerver. Vem vet vilka överraskningar Microsoft skulle bjuda på?

Allting gick dock som på räls, men tog tid så jag blev nästan färdig med Vinterviken.
Den här veckan måste jag putsa bort alla onödigheter från Windows 10. Men det får bli till senare för idag ska jag iväg med mamma på äventyr, imorgon ska jag iväg till stickcaféet, tjohooo! På onsdagen ska jag på eftermiddagste till stan och på torsdagen ska jag iväg till stan på möte. Fullt program hela sportlovet alltså!

Garn: puuvilla-bambu från Novita
Åtgång: 28 g
Stickor: Nr 3½

Den här var riktigt rolig att sticka på tvären/diagonalen. Enkelt, men bra mönster, som säkert skulle fungera till en sjal också. Måste kanske prövas? Hildurs barnbarn lägger ut ett nytt gratismönster varje månad. Nu i februari är det en handduk i samma mönster som ovan. Borde kanske sticka den också?

Hildurs barnbarn drar igång en grytlappsfestival 8 - 20 mars på Instagram, så nu borde vi kanske logga in oss där också? Men för min del får det allt lov att räcka med Facebook, där festivalen också finns som ett event. Visst ska vi väl alla med?



Inga kommentarer: