onsdag, april 06, 2016

Gult är...

... fult, sa kursdeltagaren när hon överräckte två gula tulpanbuketter i måndags.
Det är inte alls fult. Tvärtom, tulpanerna lyser som gula solar på bordet alltmedan ett stilla vårregn faller utanför fönstret. Nu smälter väl den sista snön bort och jag vågar låta far i huset få sin vilja fram och byta till sommardäck på min plåtlåda.

I måndags kom jag också hem med den här lådan full av penséer. Har inte vågat plantera ut dem ännu. Men snart måste det svåra beslutet fattas här i huset: Var ska den här placeras?

Tänk så fort tiden gick, nu var det redan kursavslutning. Tack för de fina gåvorna och hoppas att vi ses igen i höst!

Och nu mina vänner, nu ska jag jobba vidare: Kursförberedelser, kursplanering, reseräkning, fakturor som måste betalas och jag vet inte allt vad... 
Och jag som vill sticka och virka....


Blogg 100/37


Inga kommentarer: