torsdag, april 28, 2016

Omedelbar nytta

I dag har jag stått i över tre timmars tid på torget i stan. Och det var riktigt roligt att kunna bjuda på ett års kaffe och träffa en massa trevliga människor. Dessvärre tog fötterna stryk. Det är inte det mest ergonomiska att stå på kullerstenar ska jag säga. Ni missade väl inte nyheterna i TV idag? Både på morgonen (tror att inslaget hittas vid ca 8:50) och i kvällsnyheternas huvudsändning fick ettåringen uppmärksamhet! Härligt!

Och så kan jag berätta att jag har haft omedelbar nytta av gåvorna jag fick från Tyskland!
Kanske lite smålöjligt? Men jag brukar märka stället mellan den första och den fjärde stickan med en säkerhetsnål. På det sättet blir det lättare för mej och så råddar jag inte bort mej när jag sitter och pratar och stickar eller sitter och ser på TV och stickar. Nu har jag liksom koll på var varvet börjar. Så det så!

Lurvinge är förresten lite sur. Varför är det bara foton på Tufsen? Han jagar ju inte sorkar eller andra djur utan väntar på att få dem färdigt serverade.
 

De här gästerna, som nu återkommer dagligen tänker Lurvinge dock inte ge sig på.

Själv ska jag nu ge mej på lite nödvändigt köksarbete innan jag kryper ner mellan lakanen. Godnatt och sov så gott!

Blogg 100/59

Inga kommentarer: