onsdag, augusti 03, 2016

En korg med äpplen

Hjääälp! Jag har tappat en maska. Det ska vara 13 st på varje strumpsticka, men sticka nr 3 har endast 12 st. Har ni sett den borttappade maskan? Hur jag än vrider och vänder hittar jag inget fel. Buäääh! Tänk om maskan smitit iväg ända till början på sockskaftet? Nä, då vill jag inte vara med längre.

I juli fick jag inte mycket gjort för jag hade lite svårt att koncentrera mej och så var jag ju på utflykt lite då och då. Små uppiggande äventyr. Ja och så var jag ju på kurs. Tänk så fort tiden går när man har roligt i trevligt sällskap.

Men ett litet projekt hann jag färdigställa:
Modell: En virkad korg, mönster från mitt huvud!
Garn: 70's från Rosários 4
Åtgång: 152 g
Virknål: Nr 6
Strategiska mått: Omkrets 19 cm och höjd 10,5 cm

Som sagt, man kan till exempel ha äpplen i korgen. Den fick ett nytt bra hem i söndags.

Och nu, nu måste jag hitta den borttappade maskan. Suck!

Inga kommentarer: