tisdag, augusti 02, 2016

Gröna babytossor

Brrr! Nu fryser jag. En idiot (läs Inge) har suttit ute på balkongen och stickat som besatt. Även om det är sommar så blev det lite kallt med en tunn sommarklänning i blåsten. Brrr!

Minns ni den gröna remsan? Vad blev det av den? Jo, en remsa till, som blev...

Modell: Stickade babytossor (sockor), modell nr 36 i tidningen Moda nr 2/2014
Garn: Red Heart Baby från Coats
Åtgång: 38 g
Stickor: Nr 3
 
De här blev färdiga redan i juni. Så någonting litet har jag i alla fall åstadkommit på semestern. Idag har jag försökt få ett sockpar färdigt, men det har kommit en del annat emellan. Och nu, nu har jag mest lust att nysta upp det där lila papperssnöret och sedan börja virka. Men kanske bäst att få socka nr två färdig först. Lämnar jag den nu så vete fåglarna hur länge det räcker innan jag tar itu med den nästa gång. Bara att bita ihop och sticka på!

Inga kommentarer: