fredag, januari 27, 2017

En tidning

- Vad vill du ha, frågade far i huset omtänksamt sent igår kväll då jag fick en rejäl hostattack.
- Mögelost, svarade jag med knappt hörbar stämma. Det är nåt konstigt med det där. Det liksom känns som om mögelost skulle vara ett bra botemedel. Ända sedan jag var liten flicka har jag längtat efter mögelost när jag varit sjuk. Ibland fick jag det också och så blev jag fort frisk. Min mamma tyckte dock att det inte riktigt var "sjukmat". Men det kunde inte jag rå för. Hela min kropp formligen skrek efter mögelost.

När jag var liten så sa man ju att om man åt mögel så fick man bra sångröst! Så kanske det ligger nånting klokt i det där med mögelost ändå?
Nån mögelost har vi inte hemma. Så far i huset serverade mej varm och god kakao (choklad). Bra tröstdryck när man är sjuk. Jag sov gott hela natten även om far i huset påstår att jag hostade halva natten. Han inbillade sig nog, eller vad tror ni?

Idag var det alldeles tyst i datasalen i grannstaden. Kursdeltagarna fick jobba och jag höll munnen riktigt fast! Det gick riktigt bra. 

Igår kom det en tidning:
Novitas vårnummer. Tjohooo, alldeles för mycket igen, som skulle vara trevligt och roligt att sticka.

Jag vet inte ens var jag skall börja. Men jag ska INTE börja på någonting nytt. Nej, absolut inte. Jag ska ju virka rutor och därmed basta!

Men, oj vad de här blåvita mönstren lockar...

Lite raggsockor är väl inte helt fel, eller hur? I synnerhet inte om man vill ha det lite hygge!

Men hur skall jag kunna välja mönster, då det finns så många? Det här finns på nätet, men enbart på finska, tyvärr.

De här sockorna finns på tidningens baksida. Jag har dock inte vågat leta fram mönstret till dem. Enligt uppgift i tidningen skall också det här mönstret finnas på nätet, men...

Önskar er alla ett riktigt skönt veckoslut!

Själv skall jag verkligen försöka vila, bara sticka lite, kanske läsa lite och ikväll kolla På spåret innan jag kryper i säng. Tror inte att jag orkar med så mycket mera. Jag skall ju jobba hårt igen nästa vecka och starta upp två nya kurser. 
Kanske jag skulle spela lite Slade medan jag stickar? Tror ni far i huset står ut med det?

Inga kommentarer: