tisdag, mars 07, 2017

Hantverksmässan i Gamla Hamnen

I söndags var jag iväg på äventyr tillsammans med stickväninnan B. Vi besökte hantverksmässan i Gamla Hamnen i Helsingfors tillsammans med Michelspiltom marthorna och en del andra glada stick- och garndamer och en herreman.

Det är en lagom stor mässa med lagom stort utbud, men ack vilka frestelser den utsätter en för... Just precis såna frestelser, som inte alls är bra för en garnoman.

Men, man kan ju alltid snappa upp idéer också!

Kolla vad man kan göra med ljuslyktan nu när det lackar mot vår. Härlig idé, som genast måste omsättas i praktiken. Först ska jag bara jaga såna där lyktor på loppis.

Titityy hade kommit ända från Jyväskylä och lockade med så härliga garner och i bakgrunden en vacker stickad kofta...

Vackert med jordnära färger.

Ännu behövs det mössor, åtminstone idag då det har blåst kall nordan hela dagen. Och det fortsätter nu på natten...

Oj, så det kliar i fingrarna, så mycket garn och så lite tid...

Flygande vanten fanns också på mässan. Hon kom från Träskända och dit var vi ju förra sommaren med stickväninnan B.

Nej, nej, jag ska inte ha mera garn...

Så här fin jeansväska hade ordförande/reseledaren gjort av en barnjeanskjol, som hon fyndat på loppis för en euro. Skickligt och snyggt jobbat, inte sant?

Och nu, nu ska jag bara få iväg lite text ännu och sen är det dags för sängen. Det är redan på tok för sent för mej. Det blir ju en hård dag imorgon då det är kvinnodagen och jag skall iväg till Hindersby! :)

#blogg100_2017_7

Inga kommentarer: