onsdag, maj 24, 2017

En bok och en ampel

Idag har jag varit råddigare än vanligt, så råddig att jag totalt glömde bort ett möte jag borde deltagit i. HUPS! Hoppas att det ordnade sig ändå...

På förmiddagen har jag planterat och ansat lite blommor. Sedan fick vi besök av både dottern och unga husbondeparet. Dottern bjöd på jättegod kardemummabanankaka. Mums! Själv väntar jag ivrigt på att våga gå och ta rabarber från vårt "gamla ställe". Lugn, bara lugn, jag kommer nog att fråga lov och inte stjäla!

Igår hann jag lösa ut mitt paket från R-kiosken:
Ännu en morsdagspresent! Jag valde den här boken från Adlibris dit jag fick ett presentkort. Jag vågade ju inte köpa garn! Jag beställde också två korsordspennor. Det kan ju behövas i sommar kanske? Jag menar ifall jag får för mej att gymnastisera hjärnan.

Apropå garn, jag fick höra om ena stickväninnan som var iväg till grannstaden i lördags och kunde hålla sig borta från Galet billigt garn-dagen. Alltså hatten av, det var strongt gjort!

En så här fin ampel fick jag av min svägerska i söndags. Tack!
Härlig färg mot den vita tegelväggen.

Förresten, hoppas ni inte blev alltför förvirrade igår när länken med sälen inte alls gick till Pullervo. Nu har jag rättat till det fatala misstaget, så nu kan ni göra ett nytt klickförsök. Lycka till!
Jag skrev ju att jag borde vara i säng före klockan 23. Sent på natten fungerar inte min hjärna riktigt som den ska...

Nu önskar jag er alla en riktigt skön afton och härlig helgdag imorgon.
Själv ska jag gå och se vad far i huset sysslar med i köket, om jag vågar.


 #blogg100_2017_86

Inga kommentarer: