måndag, maj 01, 2017

En vit rulltårta

Vet ni, igår fick jag en vit rulltårta:



Vi hade ju snöoväder i förgår och så här fint rullade snön sig på min plåtlåda, som en vit rulltårta. Jag åt inget av den för vem vet vilka tungmetaller den innehåller. Far i huset hoppades att den skulle ha stannat kvar så att han skulle ha fått visa den för sin svärmor. Men igår då han dumpade mej hos min mamma, så kom det ner så mycket snöslask att han var tvungen att vifta med torkbladen och dit försvann min vita rulltårta.

Jag tillbringade alltså valborgskvällen i trevligt sällskap med min mor, medan far i huset jagade regnbågen.
Han hittade den, men inte fanns där i åkern någon skattkista full med guldpengar inte. Suck!

Mamma och jag satt och stickade och mumsade på hennes nybakta äppelkaka. Jag fick socka nummer två färdig. Jippiii!
Jag hann också börja på ett nytt projekt, som jag ivrigt har fortsatt på idag, men nu verkar garnet ta slut. Buäääh!

Här är för övrigt mammas kompis. Ser ni den? Perfekt skyddsfärg, inte sant!

Idag har vi haft soligt vårligt väder och det passade Lurvinge på att njuta av:

Hon rusade ut och rullade runt, runt, runt och stornjöt. Att det fastnade stickor och strån i pälsen brydde hon sig inte det minsta om. Hon har också ganska bra skyddsfärg, inte sant?

  #blogg100_2017_62

2 kommentarer:

Anonym sa...

Läste just din fina blogg hääärligt igen, o sockan färdig!!
Min kommentar: Där borde man ha varit med i smyg och tittat på tomtebagerskorna när de gjorde rulltårtan. Och tomtebagarna.
Fin prestation. De halkade säkert ofta över rutan. Vad är din mammas kompis för ett djur? En hare, två harar, en hare o ett vildsvin? Kommentar av Edevej.

Inge sa...

Mammas kompisdjur är en hare. Ibland har hon två på sin gårdsplan när man kommer och ofta, ofta flyger och flaxar tofsvipan där i synnerhet nu på våren.